Під час брифінгу начальник РСЦ МВС в Херсонській області Олександр Реуцьков наголосив, що сервісні центри МВС – це приклад прозорості надання адміністративних послуг. Про все найголовніше від моменту створення і до сьогодні, здобутки, новації та перспективи йшла мова під час зустрічі з журналістами.
Очільник РСЦ МВС зазначив, що у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 889 «Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ» на території області працює регіональний сервісний центр (РСЦ) МВС в Херсонській області, якому підпорядковані п’ять територіальних сервісних центрів:
ТСЦ № 6541 м. Херсон
ТСЦ № 6542 смт Велика Олександрівка
ТСЦ № 6543 м. Генічеськ
ТСЦ № 6544 м. Гола Пристань
ТСЦ № 6545 м. Нова Каховка.
Усі центри працюють в новому форматі, за принципом «єдиного вікна» та екстериторіальності. Їх поєднує інклюзивність, зони буккросингу та дитячі куточки. Прозорі та відкриті офіси оформлені в єдиному візуальному стилі та оснащені сучасним технологічним устаткуванням.
У сервісних центрах МВС з найбільшим навантаженням (у Херсоні, Голій Пристані та Новій Каховці) обслуговування громадян здійснюється за допомогою електронної черги.
Серед основних функцій та послуг сервісних центрів МВС – видача та обмін посвідчень водія, реєстрація та перереєстрація транспортних засобів, видача та зберігання номерних знаків, видача довідок про несудимість тощо.
Протягом року адміністратори сервісних центрів МВС надають громадянам понад 27 тисяч реєстраційних послуг та близько 20 тисяч послуг із видачі водійських посвідчень. За вказані сервісні послуги на бюджетні рахунки за місцем розташування ТСЦ щорічно надходить загалом понад 5 мільйонів гривень.
Також в області працює мобільний сервісний центр МВС, який обслуговує громадян в населених пунктах, де немає стаціонарних територіальних центрів. Пересувний сервіс, оснащений сучасним обладнанням, здійснює виїзди на запити від органів місцевого самоврядування, які формуватиметься по мірі надходження заяв від жителів району.
За рік мобільний сервіс надає мешканцям області близько тисячі найпопулярніших послуг МВС:
- реєстрація та перереєстрація транспортних засобів;
- заміна посвідчення водія;
- видача міжнародного посвідчення водія;
- прийняття запитів на отримання довідок про відсутність судимості.
Керівник РСЦ МВС підкреслив: «Одним із основних пріоритетів реформи сервісних центрів МВС є створення нових онлайн-послуг та сервісів. Це спрощує процедуру надання послуг, мінімізує витрати часу та зусиль клієнтів, робить найпопулярніші послуги однаково доступними для всіх громадян, виключає людський фактор та ліквідує корупційні ризики».
Наразі на сайті Головного сервісного центру МВС в онлайн-форматі можна скористатися наступними безкоштовними сервісами:
— замовити довідку про несудимість;
— перевірити знання ПДР за допомогою онлайн-тренажера;
— завантажити схеми маршрутів для перевірки практичних навичок керування;
— перевірити, чи видавалося свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
— дізнатися перелік документів для виїзду за кордон на транспортному засобі;
— аналізувати сучасний авторинок за допомогою сервісу відкритих даних про першу реєстрацію авто;
— дізнатися вартість платних номерних знаків.
Найпопулярнішим з онлайн-сервісів є Електронний кабінет водія, де можна:
- записатися в електронну чергу до сервісних центрів МВС;
- замовити індивідуальні номерні знаки;
- дізнатися актуальну інформацію про власні авто та посвідчення водія;
- перевірити й сплатити штрафи за адміністративні правопорушення;
- переглянути історію будь-якого автомобіля за VIN-кодом;
- отримати витяг з Єдиного державного реєстру транспортних засобів.
Для оцінки якості надання послуг у сервісних центрах МВС діє проект «Таємний клієнт». У рамках проекту будь-яка людина після отримання послуги на сайті Головного сервісного центру МВС може заповнити і надіслати електронну анкету-відгук.
Проект діє на постійній основі. Всі відгуки та зауваження опрацьовуються в режимі реального часу та враховуються в подальшій роботі.
У перспективі планується за допомогою мобільних камер запровадити відеофіксацію здачі практичних іспитів, а також і надалі розширювати перелік онлайн-послуг.